Salgsvilkår

Salgsbetingelser

Kjøp hos oss følger de generelle salgsbetingelsene for netthandel med varer til forbruker. Med forbrukerkjøp menes salg av varer til privatpersoner som handler til eget bruk, og ikke som en del av næringsvirksomhet. Vi driver som næringsdrivende og selger varer via internett.

Forbrukerkjøp reguleres av blant annet avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Disse lovene gir deg som forbruker rettigheter som ikke kan fravikes. Våre vilkår begrenser ikke disse rettighetene, men gir en oversikt over partenes viktigste rettigheter og plikter i forbindelse med handelen. Som selger står vi fritt til å gi deg bedre vilkår enn det som følger av disse betingelsene. Der våre vilkår ikke dekker en konkret situasjon, gjelder lovverket direkte.


Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene gitt i nettbutikkens bestillingsløsning (inkludert informasjon om varens egenskaper, pris, mengde, kvalitet og levering), eventuell direkte kommunikasjon mellom partene (som e-post) og disse salgsbetingelsene.

Dersom det skulle oppstå motstrid mellom vilkårene, gjelder i utgangspunktet informasjonen gitt direkte til kjøper eller gjennom bestillingsløsningen foran disse generelle vilkårene, med mindre det strider mot gjeldende lovgivning.


Levering

Normal leveringstid er 6–12 virkedager regnet fra varen sendes ut fra vårt lager.

Levering anses som fullført når du, eller noen på dine vegne, har mottatt varen. Dersom leveringstid ikke er oppgitt i bestillingsløsningen, forplikter vi oss til å levere uten unødig opphold og senest innen 30 dager fra bestilling. Levering skjer til adressen du har oppgitt, med mindre annet er særskilt avtalt.


Betaling

Vi forbeholder oss retten til å trekke betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra vårt lager.

Dersom du betaler med kreditt- eller debetkort, vil kjøpesummen kunne reserveres på kortet i inntil 4 dager fra bestilling. Kortet belastes først ved utsendelse av varen. Ved kredittkjøp gjelder også reglene i lov om kredittkjøp m.m.


Angrerett

(Du må alltid kontakte oss før retur av varer)

Som kunde har du rett til å angre kjøpet i henhold til angrerettloven. Angreretten gir deg mulighet til å returnere varen innen 30 dager fra du mottar den. Dersom vi ikke har gitt deg tilstrekkelig informasjon om angreretten, utvides fristen til 1 år.

For å benytte angreretten må du gi oss tydelig beskjed innen fristen, helst skriftlig. Du dekker selv kostnadene ved retur.

Varen må returneres ubrukt, i original stand og med alle merkelapper og forseglinger intakte.
Vi tilbakebetaler ikke fraktkostnader med mindre returen skyldes feil fra vår side.


Unntak fra angrerett:

Av hygieniske årsaker gjelder ingen angrerett på følgende produkter dersom forseglingen er brutt eller varen er prøvd:

  • Undertøy (truser, BHer, sokker, shapewear, strømpebukser osv.)
  • Badetøy
  • Kosmetiske produkter og hudpleie
  • Øredobber og piercingsmykker
  • Hårfønere, rettetenger, barbermaskiner
  • Elektriske tannbørster og munnpleieprodukter
  • Nipple covers, bodytape, stick-on BH-er

Returer som ikke oppfyller disse kravene vil bli avvist.


Reklamasjon – Feil eller mangel ved varen

Oppdager du feil eller mangel ved produktet, må du gi oss beskjed innen rimelig tid. Reklamasjon er alltid rettidig dersom den skjer innen 2 måneder fra du oppdaget eller burde oppdaget feilen.

Reklamasjonsretten gjelder i 2 år etter at du mottok varen, eller 5 år dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger.

  • Dersom varen er mangelfull og du ikke er skyld i dette, har du rett til å kreve:
  • Ny vare (omlevering)
  • Prisavslag
  • Heving av kjøpet
  • Erstatning etter reglene i forbrukerkjøpsloven

Vi anbefaler at reklamasjoner sendes skriftlig til vår e-postadresse.


Tvister og konfliktløsning

Vi ønsker å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom vi ikke kommer til enighet, kan saken tas videre til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget.

Vedtak fra Forbrukertvistutvalget er bindende dersom det ikke bringes inn for tingretten innen fire uker etter forkynning.


📩 Kontakt oss ved spørsmål eller reklamasjon:
Team@Divora.no